Implantul dentar

Ce este și de ce să faci implant?

Implantul dentar reprezintă în acest moment cea mai eficientă soluție de înlocuire a dinților pierduți. Nu doar ca durată în timp a lucrării în sine, ci mai mult pentru faptul că ajută la conservarea osoasă a maxilarului și a mandibulei, nu dă reacții alergice, senzația este de dinte natural și nu necesită sacrificarea altor dinți pentru ancorarea lucrării (cum este cazul punților dentare). În cazul pierderii tuturor dinților, implanturile pot înlocui cu succes protezele mobile. Implantul poate fi folosit pentru a înlocui un dinte, grupe de dinți sau toți dinții.

Indiferent de vârsta pacientului, dacă nu sunt contraindicații, implantul este o soluție eficientă și mai mult decât benefică.
Înlocuirea dinților lipsă trebuie făcută într-un timp foarte scurt de la extracție. Fie că folosim implant sau altă tehnică de reconstrucție dentară, nu prelungiți perioada de timp până la înlocuire.
Sunt foarte multe cazuri de pacienți care nu iau decizia de a face o lucrare dentară pentru că au scos un dinte care nu se vede. Estetica este importantă, dar e pe un loc secundar în decizie. Dacă nu se vede, nu înseamnă că nu trebuie.

Atât masticația, cât și osul maxilar vor avea de suferit în urma unei extracții.

Iar problemele pot degenara foarte mult dincolo de dantură. Osul se retrage în absența dinților și se poate ajunge până la situația în care inserarea unui implant poate deveni riscantă.

Dacă se pierde un singur dinte și acesta nu este înlocuit, dinții vecini, dar și cei opuși vor migra. Apar probleme de masticație, de ocluzie dentară, vor fi afectați mușchii masticatori și articulația, va apărea discomfort la nivelul danturii, dar și la nivelul feței în general. Placa bacteriană și tartrul se instalează mai ușor, pot apărea infecții, complicații de toate felurile, se poate instala prematur boala parodontală.

Atunci când se pierd grupe mari de dinți oasele maxilare se resorb și dincolo de estetica dentară va avea de suferit întreaga față.

Când masticația are de suferit, în timp acest lucru poate duce la probleme grave de nutriție și, implicit, îmbolnăvire.

Deformările osoase dentare duc la lăsarea mușchilor feței, la apariția ridurilor din jurul gurii, ulterior la alte probleme de estetică facială și îmbătrânire prematură.

Implanturile sunt realizate din materiale biocompatibile și, conform statisticilor recente, doar 0,6% dintre pacienți au prezentat reacții alergice.

Contează cu cine lucrezi. Este important nu doar medicul, ci și tehnicienii cu care lucrează și aparatura pe care o folosește. Calitatea implantului dentar este dată și de tehnologie, dar și de materialele din care este făcut, care trebuie să aibă certificările și omologările necesare.

În funcție de calitatea osoasă, este posibil să fie necesare invervenții suplimentare de adiție osoasă și augmentare osteo-gingivală, care implică nu doar costuri suplimentare, ci și riscuri adăugate. Dacă aceste operații nu se pot face, iar calitatea osoasă a pacientului nu este optimă, atunci implantul nu este realizabil.

Tehnica implantului permite restaurări dentale totale.

Durata tratamentului este diferită în funcție de pacient și situația concretă (3-6 luni în majoritatea cazurilor, dar posibil și mai mult), dar vestea bună este că se pot realiza lucrări provizorii, care pot să suplinească lucrarea finală până când aceasta poate fi montată. Toate aceste lucruri se discută cu medicul dentist înainte de a începe tratamentul.

Lucrările pe implant pot fi fixe sau mobile.

Contraindicații

De obicei sunt puține contraindicații, dar în anumite cazuri de afecțiuni metabolice, boli neurologice, alergii grave, cancer, boli endocrine, afecțiuni grave ale inimii, ficatului sau rinichilor, maladii cronice etc., implanturile pot fi contraindicate, de aceea este important ca la consult să spuneți medicului dacă suferiți de o boală sau dacă sunt cazuri de alergii ori alte manifestări clinice de orice fel. Mai mult decât atât, să faceți toate investigațiile necesare, care să elimine factorii de risc.

Înainte de implant, pacientul trebuie să facă un examen clinic general și investigații care să arate starea de sănătate nu doar a danturii, ci și cea generală.

Implanturile nu pot fi efectuate înainte de finalizarea procesului de creștere osoasă.

Nu se fac implanturi dacă există infecții sau inflamații la orice alt dinte. Înainte de a face un implant este important să rezolvați toate celelalte probleme dentare existente.

Persoanelor care fumează mai mult de 10 țigări pe zi le este contraindicat implantul.